Monday 10 November 2014

Philips Xenium W6610

...aneb ten pocit, když stačí dobíjet telefon jen jednou týdně.

Den před mými narozeninami (17.10.) mi byl z Běloruska doručen nový "smártfoun" Philips W6610. Pokud mě paměť neklame, tak od té doby jsem jej dobíjel jen 4x. Jsem touhle novou modrou cihličkou tak nadšen, že musím napsat ódu... tedy, chci říct recenzi na tento chytrý telefon, který západ nechce.


Krabička s azbukou

Abych navázal na poslední větu, tak je třeba poznamenat, že Philips W6610 byl určen pouze pro Asijský trh. Tzn. Čína, Indie, Rusko. Z (pro mě) neznámého důvodu není tato malá dual-SIM elektrárna dostupná západu. Takže s trochou rizika si tento model lze objednat přes E-bay z povětšinou rusky mluvících zemí. Ten můj byl doručen z Běloruska za cenu 365$ a nelituji jediného centu. Na druhou stranu český našinec musí počítat s tím, že tato verze Androida (4.2 Jelly Bean) je bohužel češtiny prosta. Angličtina (případně ruština) bude muset stačit.



Mouchy zabít na začátku!

Začnu nejdříve malými chybkami, které krásu a dokonalost W6610 hyzdí, abych se po zbytek článku mohl oddávat pouze lichotivým superlativům. První moucha sedí na části, jejíž vlastnost si zákeřně nechávám až na konec, tedy na akumulátoru, který nelze vyndat. Neboli iPhone styl. Takže na klasický "hard-reset" za pomoci vyhození baterky můžeme zapomenout. Na druhou stranu telefon je stabilní a dodnes jsem neměl potřebu jej tímto způsobem "zabíjet". Argument, že "až se akumulátor opotřebuje, tak jej nebude možno vyměnit" lze přejít skutečností, že akumulátor za normálního provozu vydrží několik let. Svůj starý Siemens S75 mi s tou samou baterií vydržel 8 let a baterie dodnes s přehledem konkuruje novým chytrým telefonům.

Druhou a poslední mouchou je krytka na SIMky a paměťovou kartu. Úzký kryt má tendenci se od těla až moc snadno odtrhávat. Řešení je poměrně jednoduché a to mírné ohnutí krytky, aby na těle telefonu držela pevněji. Na zadní straně tím vznikne nepatrný "hrb", který ale na funkci nemá vliv a ničemu nevadí.

Záklopka na SIMky a paměťovou kartu.
Malý hrbek po "vytunění" záklopky, aby lépe držela.
Signál

A hurá na pozitiva! Vyšší příjem signálu je něco, co jsem nečekal a tuhle vlastnost W6610ky si náramně užívám. Zajímavé na tom je, že signálem myslím příjem všeobecně od GSM, přes Wi-fi až po GPS, u čehož bych se rád zastavil. Příjem GPS signálu je dechberoucí! Spousta smartphonů a i klasických navigačních systémů má problém s příjmem signálu za čisté slunečné oblohy, případně mezi domy ve městě, kde je horizont okleštěn okolními domy. Philips W6610 zde válcuje i můj spolehlivý Garmin! Slunečný den uprostřed města a GPS signál zachycen do několika sekund. Paráda! GSM signál je také lepší. V okolí našeho pracoviště je slabší Vodafone příjem, s čímž jsem měl vždy problémy. Měl. S W6610 už nemám. A abych neopomněl wifinu, i zde má W6610 oproti svým kolegům navrh. Nevím, co do toho telefonu dali, ale líbí se mi to.

Dual-SIM

Možnost dvou SIM karet je v našich končinách stále jaksi nechtěná "fíčura", přesto je ale stále žádanější, ať už z důvodu služebního a soukromého telefonu, kombinace dvou různých tarifů, nebo jako v mém případě, českého a německého čísla. Tato vlastnost funguje ve Philipsu W6610 přesně tak, jak má. Pro telefonování si nastavíte buď dotaz na SIM kartu před každým hovorem, případně implicitně pro všechny hovory/kontakty, nebo samozřejmě lze priorizovat pro ten či onen kontakt. Datový tarif funguje pro oba SIM sloty, nicméně 3G službu lze aktuálně využívat jen pro jednu SIM kartu.

Spořivý režim

Dalším plusem je manuální spínač pro spořivý režim, který vypne všechno kromě GSM modulu. U jiných chytrých telefonů je toto třeba nastavovat různými profily, případně vypínat/zapínat přímo na dotykovém displayi. U W6610 stačí jen jedno rychlé "klik" a o spotřebu se člověk nemusí dále starat. Pohodlné, rychlé, účinné.

Tlačítko spořivého režimu.

Display

Rozměry Philipse W6610 jsou na hranici tzv. phabletů. 145.4 x 74.1 x 11.4 mm. To už je opravdu solidní pádlo. Což se ale zase pozitivně podepsalo na rozměrech pětipalcového displaye o rozlišení 540 x 960 pixelů. A ne. Hry (až na Ingress ;) na telefonu nehraju, takže informace o grafickém výkonu u 3D her v této recenzi budete hledat marně. Display je velký a čitelný a to mě stačí.

Kousek jaderné elektrárny v kapse

Dostáváme se ke zlatému hřebu večera. 5300 mAh! Slovy pěttisíctřista miliampérhodin! S tímto odštěpkem jádra z Černobylu se mezi ostatními majiteli s jejich vyschlotinami cítím jako Iron man. Jak jsem v předchozím odstavci poznamenal, minimálně jednou denně pár minut zapařím Ingress, sem tam na internet, běžné užívání hovorů a SMSek a přesto s klidem vydrží bez nabytí celý týden. Dovedu si představit, že s pernamentně zapnutým spořivým režimem tahle hračka vydrží dva týdny.

Příklad:
V sobotu ráno jsme vyrazili autem na výlet. Stav baterie: 44%.
Na začátku jsem na W6610 zapnul navigaci, která nás non-stop naváděla 2,5 hodiny.
Na místě jsem během dne mobil využíval k občasné navigaci, abychom zbytečně nebloudili.
Večer jedeme domů a navigace v mobilu opět spolehlivě naviguje další 3 hodiny (návrat se kvůli zácpě na dálnici protáhl). Domů odkládám telefon na stůl se stavem baterie 10%.

Ukažte mi mobil, který s méně než poloviční kapacitou dokáže navigovat 6 hodin a na konci dne mít dostatek šťávy, abyste si mohli bez potíží zavolat.

Závěr

Philips W6610 jsem si koupil primárně právě kvůli té olbřímí kapacitě baterie. Nedokážu si představit, že bych každý den musel mobil strkat do nabíječky. Jednou týdně to bohatě stačí. A i když stav baterie není mezi 80% a 100%, tak můžu být klidný, že během dne nebudu nutně potřebovat zásuvku nebo USB slot. Nač si kupovat tzv. "power banky", když můžete mít telefon, jehož kapacita je dokonce větší, než levnější přídavné externí baterie? A namítat něco proti 200g, kterými W6610 disponuje, je nesmysl. Pokud máte problém nosit na sobě dodatečných 200g, tak s vámi není fyzicky něco v pořádku.

Nakonec ještě odkaz na GSM arenu, kde jsem tento skvost našel: http://www.gsmarena.com/philips_w6610-6380.php

1d 8h 44m 8s na baterce. Z toho 30% pařba Ingressu.
Stav: 93%
P.S.: Pro hráče Ingressu není lepší zbraně! ;)

2 comments:

  1. Musím říct, že tohle vypadá na prvního vážného možného nástupce mé Nokie E72, jež je ve všem - kromě OS - asi lepší :)

    Ale nepopsal jsi tam ještě dvě důležité (pro mě) věci - jak rychle pracuje (respektive jestli třeba zvládne pracovat s mapou, mailem a webem bez dlouhých lagů) a jak fotí!?

    Adigal

    ReplyDelete
  2. Google maps, emaily a web jedou poměrně svižně. Jinak zajímavost, v telefonu jsou předinstalovány hned 3 prohlížeče - klasický android browser, google chrome a opera (!!!). Foťák má 8MP, ale nějak extra ho nepoužívám, proto jsem jej nezmínil. Nějaké fotky jsem udělal, ale jsou to klasické fotky z mobilů; dá se na to koukat, ale plýtvat inkoustem se na to nevyplatí. ;) Zde ukázka: https://plus.google.com/u/0/109932434586872845706/posts/ETs2GUzxd8V?pid=6080754931744456930&oid=109932434586872845706

    ReplyDelete