Friday 12 April 2013

Jsem rasista?

Donedávna jsem si myslel, že nejsem rasista. I jiní lidé si myslí, že nejsou rasisti… než ale dojde na lámání chleba.

Vše začalo tím, že nám umřela babička. Na tom sice ještě nic rasistického není (ne, nebyla z Číny), ale co čert nechtěl, v závěti mi byl odkázán její byt. Po nepříjemném dědickém řízení (což bych nepřál ani svému nepříteli) jsme byt vyklidili a připravili k nájmu. A zde došlo k onomu lámání chleba. Přistihl jsem se, že kromě negramotných zájemců připomínající chybějící článek mezi opicí a člověkem jsem chtě nechtě selektoval i dle kritéria rom/nerom.

Samozřejmě pokud by se mi ozval romský doktorand fyziky, dostal by nájemní smlouvu na stříbrném podnose, ale pokud jde o zájemce ve stejné kategorii, tak přednost dostane pár s kůží vybledlou před párkem „opálených“. Trochu se za to stydím, ale je to tak. Zkušenosti a masáž sdělovacích prostředků Romy skutečně staví do nezáviděníhodné situace. A je jedno, jak moc se člověk staví do pozice nerasisty, jelikož máte-li dát všanc věc, na které vám záleží, v tu chvíli se ukáže, jste-li opravdu tím, čím tvrdíte, že jste.

V práci denně jednám snad se všemi dostupnými rasami a nemám s tím sebemenší problém. V našem trvalém bydlišti v Čechách sousedíme s Romem, a přestože jsme ho nikdy neviděli střízlivého a jeho chování je trochu „oplzlé“, tak jinak nám nic neudělal a dokonce nám pomáhal s demolicí staré přístavby. Např. díky jeho „kontaktům“ zmizel železný šrot nadsvětelnou rychlostí. ;)

Takže jak? Jsem nebo nejsem rasista?

A vy? Jste rasisti?

1 comment:

  1. Si piš, že jsi... když odmítneš bílého blba tak je to jednoduché odmítnutí... když odmítneš cigána.. tak je to vždy Rasismus! Takže podle slov žalobce jsi rozhodně rasista.

    Neboť většina lidí má stejný postoj, tak je to vlastně běžné a není nutno si tím lámat hlavu neboly když na to příjde měl by jsi mít svou osovní ocelouvou trubku u ruky =)

    ReplyDelete